Testrijden 1 ( 30-01-2011 )

Vandaag alle treinen en wagons op de baan neergezet. De rails ligt er voor het grootste gedeelte op en vandaag zou mijn Vader komen kijken. Dus wat is er niet mooier om de E10 trein op de baan te hebben, net zoals zijn oude stoomloc en dubbel wagen. Helaas lukte het niet om de E10 goed rijdend te krijgen, daar had die iets teveel voor stil gestaan. Wat wel leuk was om de stoomlocs te zien rijden met hun stoom uit de schoorsteen. Ook kwamen er een paar fouten naar voren wat betreft de rails, bepaalde bochten die niet helemaal lekker liepen.

 Maar dat is weer het mooie van zo'n probeerdag. Op een gegeven ogenblik stopte de trein ineens en kregen we hem ook niet aan de praat. Andere Loc geprobeerd, het zelfde. Een Dieselloc erop gezet, maar ook niets. Totdat we de kruiswissel die ik op de beurs had gekocht, omzette. Het bleek dat die de boosdoener was. De ene helft van de baan werd stroomloos als de kruiswissel rond stond, de andere helft was stroomloos als de kruiswissel recht stond. Een raar iets en ik zou nog niet weten wat het is.

 Het is voor het eerst dat ik met kruiswissels werk ( electrisch ) in de baan, dus ik ga dat nog wel eens navragen. Maar voor de rest was het even heerlijk om met de treinen te spelen !!!!!

De eerste keer alle treinen op demodelbaan gezet.

 

Al is het maar voor de foto's te nemen van een baan met treinen

 

De E10 en de TGV, de laatste heb ik verkocht omdat die niet bij de baan paste

 

De stoomtreinen en de diesels, het blijven mooie treinen

 

De losplaats voor de kolenwagons en losplaats voor de kiepwagon

 

Stoom en diesel bij elkaar, dat gaat de baan straks ook worden